Paikallistoiminta

Lape pyrkii ajamaan lapsiperheiden etuja sekä valtakunnallisella että paikallisella tasolla. Paikallisella tasolla edunvalvontaa on esimerkiksi:

● Kuntalisän aikaansaaminen tai työ sen pitämiseksi tai ehtojen tai määrän muuttamiseksi
● Työ leikkipuiston rakentamiseksi tai korjauttamiseksi
● Vaikuttaminen lapsiperheiden kotipalvelun saantikriteereihin, hintaan jne
● Työ synnytyssairaalan pitämiseksi tai vaikka neuvolan perhevalmennuksen kehittämiseksi
● Lapsiperheiden tarpeiden tuominen päättäjien tietoon

Paikallisella tasolla on mahdollisuus toimia myös muuten kuin varsinaisessa edunvalvonnassa ja monenlaista toimijaa tarvitaan:

● mielipidekirjoitusten kirjoittajia
● tiedotteiden, vetoomusten ja aloitteiden kirjoittajia
● tapahtumien järjestäjiä
● henkilöä esittelemään yhdistystä esimerkiksi perhekerhoissa ja messuilla
● jäseniltojen tai erilaisten ryhmien järjestäjiä
● henkilöä viemään esitteitä sairaaloihin, neuvoloihin ja avoimiin päiväkoteihin
● jne

Uudet innokkaat toimijat ovat aina erittäin tervetulleita mukaan! Ideoita ja tukea toiminnan aloittamiseksi saat Lapen toimijoilta sekä mm. aktiivin oppaasta.

Jos sinulla on ideoita tai toivomuksia, joita haluaisit toteuttaa omalla alueellasi, ota yhteyttä paikkakuntasi aluevastaavaan.

Jos haluat ryhtyä oman alueesi aluevastaavaksi, ota yhteyttä puheenjohtajaan, ks. Yhteystiedot.